Zon, zee en strand... Máncora!

15 oktober 2018 - Moyobamba, Peru

Na 19 uur in de bus te hebben gezeten, waren we eindelijk in Máncora aangekomen! De lange broeken en vesten konden meteen uit, want het is hier heerlijk warm. We hebben op de eerste dag in Máncora niet veel bijzonders gedaan: lekker bij het zwembad gelegen en naar het strand geweest.

Hotel MáncoraStrand Máncora

De volgende dag was een stuk actiever. We werden om 10.15 uur opgehaald om met schildpadden te gaan zwemmen. We werden naar het haventje van Los Organes gebracht. Dat ligt iets verder van Máncora af. Daar zagen we de eerste schildpadden al zwemmen, maar wij mochten eerst nog op de boot. De zon was nog niet echt doorgebroken, dus de tocht was vooral koud en nat. Na 40 minuten kwamen we aan op de plek waar we met de schildpadden gingen zwemmen. Eventjes slikken, want deze schildpadden waren wel heel erg groot! Lise voelde zich als een vis in het water bij onze grote vrienden, maar Willina en Marieke hadden toch liever de wat kleinere schildpadjes gehad. Na een paar uur te hebben gezwommen, was het tijd om terug te gaan. De rest van de dag hebben we wat winkeltjes bekeken en bij het zwembad gelegen.

Marieke zwemmen met schildpaddenWillina schildpaddenSchildpadden

Dinsdag was het tijd voor weer een paar actieve onderdelen. Nu stond er paardrijden en surfen op het programma. Voor een paar sol konden we een paard huren en op het strand rijden. Af en toe best spannend, want je loopt langs alle strandgangers. Gelukkig hebben onze paarden niemand vertrapt en konden we vol goede moed aan ons surflesje beginnen. We hadden nog nooit gesurft, dus met gezonde spanning trokken we onze wetsuits aan. Na eerst een theorielesje op het droge gingen we met onze instructeur het water in. Wauw, wat was dit gaaf! Al vrij snel stonden we op onze surfplank en konden we wat golven meepakken. Aan wal werden Marieke en Lise in elk geval goed aangemoedigd door Willina. ’s Avonds hebben we bij het strand een drankje gedronken en nog wat gegeten.

Paardrijden op het strandMarieke surfenLise surfenSurfen

Woensdag stond weer een nieuwe tour op de planning. Bij deze tour gingen we langs verschillende stranden, zoals: Zorritos en Punta Sal. Uiteindelijk gingen we met een bootje langs de Manglares en hebben we daar wat gegeten. In de Manglares zitten krokodillen en sommigen worden opgevangen in een soort reservaat. Daar hebben we een korte rondleiding gehad. De tour was niet heel erg bijzonder, maar het hoogtepunt was toch wel de jetski. Op weg naar het vasteland kreeg je de optie om een paar rondjes achterop bij een jetski te gaan. Willina en Lise sprongen als eerste lichtelijk nerveus achterop de jetski. De bestuurder was een echte showman, want hij wilde zijn kunsten met twee dames achterop wel even laten zien aan iedereen. Marieke liet zich hierdoor niet weerhouden en wilde ook nog wel even achterop. Weer kon onze showman het niet laten om wat trucjes uit te halen en je af en toe flink te laten schrikken. Eenmaal terug in Máncora konden we meteen door naar onze eerste Salsa les! We werden warm onthaald door Luz en leerden in haar huis de beginselen van het salsa dansen. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan! Na een uur waren we dan ook helemaal gebroken van deze lange dag.

Manglares bootKrokodillen

De laatste dag in Máncora was aangebroken. Vandaag hebben we niet veel gedaan, want er stond weer een lange rit met de bus voor de deur. Zover was het gelukkig nog niet. We zijn eerst naar de vuurtoren gelopen. Daar hadden we een prachtig uitzicht over Máncora. Eenmaal terug beneden wilden we de modderbaden wel eens gaan bezoeken. Dit stelde helaas niet veel voor en lieten we dan ook maar zitten. We hebben de rest van de dag nog wat winkeltjes bekeken en we hebben de dag afgesloten met een ritje op de banaan. Van een afstandje zag het er niet heel moeilijk uit om te blijven zitten, maar dat viel toch flink tegen. Met als gevolg dat we er alle drie er een keer aflagen. Hierna hebben we ons klaargemaakt voor de busrit naar Chiclayo. Om 21.30 uur stapten we in de bus tot een uur of 3.  In het hotel hebben we gelukkig nog even kunnen slapen. ’s Middags zijn we met de taxi naar Plaza de Armas gereden en hebben we kunnen genieten van een diner bij de McDonalds. Lang kunnen we niet in Chiclayo blijven, want om 17.45 uur vertrekt onze bus naar Moyobamba waar we weer 4 weken stage gaan lopen.

Tot de volgende blog!

Met z'n drieën MáncoraUitzicht MáncoraWillina Máncora

1. Dorie Krieger:
    16 oktober 2018
    Wat een fantastische reis maken jullie toch. Geniet van de laatste weken!!
  2. Shannon:
    16 oktober 2018
    Super gaaf!! Geniet er nog van samen :)